Sim only provider Simpel wil ‘groeien’

29 oktober, 2014 om 14:31

Sim only provider Simpel wil de komende jaren sterk gaan groeien en meer klanten aantrekken dan nu het geval is. Om dit te bewerkstelligen wil Simpel beginnen met het aanbieden van prepaid kaarten en het kopen van één of meerdere telecompartijen.

Overnames en prepaid

Op dit moment is Simpel alleen nog maar aanbieder van verschillende goedkope en uitgebreide sim-only abonnementen via het T-Mobile netwerk, maar in de komende paar jaar moet daar verandering in komen. De financiële telegraaf deed onlangs een interview met Jasper de Rooij, directeur van Simpel.

Het doel is, volgens van Rooij, om in een paar jaar tijd een grote hoeveelheid extra klanten erbij te krijgen. Om dat te bereiken is het nodig om andere telecomaanbieders over te nemen en een breder marktaanbod te genereren, bijvoorbeeld met het aanbieden van prepaid aansluitingen. De tarieven van deze Simpel abonnementen zouden in dat geval qua prijs overeen moeten komen met de prijzen die Simpel gebruikt voor haar sim only abonnementen. Van Rooij geeft aan dat dit mogelijk een gat in de markt kan zijn, omdat veel providers veel hogere tarieven hanteren voor hun prepaid deals dan hun sim only abonnementen. Dit doen zij omdat er over het algemeen minder gebruik wordt gemaakt van een prepaid aansluiting. Hogere tarieven zorgen ervoor dat de bijkomende kosten voor de provider worden gecompenseerd.

Reclame

Dat Simpel wil groeien, kun je ook afleiden aan de tv-reclames. De sim only aanbieder is tegenwoordig in bijna ieder reclameblok te zien. De provider lijkt daarmee zeer gedreven om de huidige concurrentie pijn te gaan doen. Van Rooij geeft aan dat als Simpel groot genoeg wordt het zelf wel eens over genomen zou kunnen worden.